Здравни проблеми
Лайош Кошут

Болестта на Паркинсон е невродегенеративно заболяване, което води до треперене, скованост, проблеми при ходене, равновесие и координация. Симптомите обикновено започват постепенно и с времето се влошават. При напредване на болестта може да се появи и затруднение с говора.

Пациентите с Паркинсон все по-усилено търсят алтернативни методи на терапия за своето заболяване. Един от тези методи е именно употребата на канабидиол (CBD).

Какво е CBD?

Канабидиолът е един от двата основни компонента на растението Канабис, който няма халюциногенен ефект. Чистото CBD не носи риск от злоупотреба или зависимост.

След задълбочени лабораторни изследвания е доказано, че канабидиолът има силни противовъзпалителни и антиоксидантни свойства. Невродегенерацията е свързана с възпаление в нервната система. Поради този факт се смята, че канабидиолът може да бъде изключително полезен като невропротективен агент.[1]

CBD при болест на Паркинсон

Научно доказано е, че употребата на CBD може да се използва при множество невродегенеративни заболявания. Досега са проведени няколко проучвания на тема CBD при болест на Паркинсон. При тях е установено, че CBD влияе върху:

• Болка – канабидиолът има силно болкоуспокояващо действие. Също така намалява мускулното напрежение и схващането.
  • Тремори – някои от методите за лечение на болест на Паркинсон засилват тремора и могат да предизвикат неконтролируеми мускулни движения. CBD може да облекчи тези движения и да намали тремора.
  • Психоза – това е част от усложненията, които може да причини болестта на Паркинсон. Съпътстващи симптоми могат да бъдат халюцинации, делириум и дезориентация. Канабидиолът може да намали психотичните епизоди и тежестта на симптомите.
  • Проблеми със съня – нарушенията и липсата на качествен сън са сериозен проблем за болните. Често срещани са ярки сънища или кошмари, както и движение по време на сън. Канабидиолът помага при тези нарушения- успокоява нервната система и регулира цикъла на съня.

CBD при болест на Паркинсон

Поради множеството ползи от CBD при пациенти с болест на Паркинсон, учените установяват, че биоактивното съединение може да помогне за подобряване на качеството на живота. Пациенти с болест на Паркинсон без психози са подобрили значително начина си на живот приемайки CBD.[2]

От изключителна важност, ако сте решили да приемате канабидиол (CBD), за профилактика или при вече установено заболяване, е да се консултирате със специалист.

Източници:

1. https://www.apdaparkinson.org/article/cannabidiol-and-parkinsons-disease/
  2. https://www.healthline.com/health/parkinsons-disease/cbd-oil-for-parkinsons#treating-parkinsons

Вашият коментар